فلسفه کودکی
درس فلسفه کودکی به منظور درک و تحلیل و تبیین مفهوم کودکی و بررسی نظریه ها و مدل¬های مطرح در این زمینه در فلسفه و روانشناسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد تدوین شده است.
درس فلسفه کودکی به منظور درک و تحلیل و تبیین مفهوم کودکی و بررسی نظریه ها و مدل¬های مطرح در این زمینه در فلسفه و روانشناسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد تدوین شده است.
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: safaei_m@scu.ac.ir | مرتبة علمی: استاد | نام و نام خانوادگی استاد: مسعود صفایی مقدم |
نیمسال تحصیلی: 98-99 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد:2 | نام درس: فلسفه کودکی | دورة تحصیلی: کارشناسی ارشد
|
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: درس فلسفه کودکی به منظور درک و تحلیل و تبیین مفهوم کودکی و بررسی نظریه ها و مدلهای مطرح در این زمینه در فلسفه و روانشناسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد تدوین شده است. این درس برای دانشجویان مقطع ارشد رشته فلسفه برای کودکان پیش بینی شده است.
| ||
هدف کلی: آشنایی دانشجویان با آشنایی با فلسفه کودکی و نظریات و مدلهایی که پیرامون کودک و دوران کودکی وجود دارد، توانایی تجزیه و تحلیل دیدگاه ها موجود پیرامون کودکی
| ||
اهداف یادگیری: آشنایی با مفهوم کودکی و نظریه ها و مدل های مطرح در این زمینه در فلسفه، روانشناسی و جامعه شناسی. توانایی تجزیه وتحلیل دیدگاه های مختلف پیرامون کودکی
| ||
رفتار ورودی: گذراندن درس فلسفه کودکی در مقطع کارشناسی ارشد
| ||
مواد و امکانات آموزشی:
وایت برد. ، لپ تاپ و دیتا پروژکتور برای نمایش اسلاید.
| ||
روش تدریس: کنفرانس، بحث گروهی
| ||
وظایف دانشجو: حضور فعال و به موقع در کلاس درس انجام تکالیف مربوط به درس شرکت فعال در مباحث کلاسی ارائه کنفرانس کلاسی
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی: فعالیت های کلاسی کیفیت ارائه کنفرانس تکالیف کلاسی در طول ترم آزمون پایان ترم
| ||
منابع درس:
|
هفتة یکم (25/6/98 تا 1/7/98)
آشنایی با دانشجویان و بیان اهداف و کلیات درس و بررسی رفتار ورودی دانشجویان
|
هفتة دوم (1/7/98 تا 8/7/98)
اهمیت و نقش مفهوم کودکی در برنامه فلسفه برای کودکان
|
هفتة سوم (8/7/98 تا 15/7/98)
معنا و تعاریف کودکی نزد فیلسوفان و جامعه شناسان
|
هفتة چهارم (15/7/98 تا 22/7/98)
ادامه معنا و تعاریف کودکی نزد فیلسوفان و جامعه شناسان
|
هفتة پنجم (22/7/98 تا 29/7/98)
بررسی دیدگاه اسلام درباره کودک و کودکی
|
هفتة ششم (29/7/98 تا 6/8/98)
ادامه بررسی دیدگاه اسلام درباره کودک و کودکی
|
هفتة هفتم (6/8/98 تا 13/8/98)
نظریه ها و مدل های کودکی
|
هفتة هشتم (13/8/98 تا 19/8/98)
ادامه نظریه ها و مدل های کودکی
|
هفتة نهم (20/8/98 تا 26/8/98)
ادامه نظریه ها و مدل های کودکی
|
هفتة دهم (26/8/98 تا 3/9/98)
کودک و اخلاق
|
هفتة یازدهم (3/9/98 تا 10/9/98)
ادامه کودک و اخلاق
|
هفتة دوازدهم (10/9/98 تا 17/9/98)
حقوق کودکان
|
هفتة سیزدهم (18/9/98 تا 24/9/98)
ادامه حقوق کودکان
|
هفتة چهاردهم (24/9/98 تا 1/10/98)
هنر و ادبیات کودکان
|
هفتة پانزدهم (1/10/98 تا 8/10/98)
کودک در مقام فیلسوف
|
هفتة شانزدهم (8/10/98 تا 15/10/98)
ادامه کودک در مقام فیلسوف
|